Doc.-Dr.-Haktan-DEMIRCIOGLU-Hacettepe-Universitesi-Cocuk-Gelisimi-Bolumu-Ogretim-Uyesi - Oyunperest

Doç. Dr. Haktan DEMİRCİOĞLU

Hacettepe Üniversitesi
Çocuk Gelişimi Bölümü Öğretim Üyesi

22001 yılında Hacettepe Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) Anabilim Dalı’ndan mezun oldu. 2005 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü PDR Anabilim Dalı’nda yüksek lisansını, 2012 yılında aynı Üniversite ve Enstitü’ye bağlı Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı, Okul Öncesi Eğitim Bilim Dalı’nda doktorasını tamamladı.

Meslek hayatına 2001 yılında Ankara Polatlı Rehberlik ve Araştırma Merkezi’nde başladı. Ardından Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nde psikososyal müdahale hizmetleri biriminde çalıştı. Türkiye’nin neredeyse tüm illerinde uygulanan ve bir milyonu aşkın anne babaya ulaşan “7-19 Yaş Aile Rehberliği Programı” ile akrandan akrana eğitimi temel alan ve çocuk danışma kurulu ile birlikte hazırlanan “10-19 Yaş Çocuk ve Ergenler İçin Yaşam Becerileri Eğitim Programı”nın geliştirilmesi, uygulayıcı ve formatör eğitimlerinin gerçekleştirilmesi, web tabanlı izleme değerlendirme sistemlerinin geliştirilmesi ve uygulamaların yaygınlaştırılması aşamalarında çalıştı ve 2005-2012 yılları arasında bu programların koordinatörlüğünü yürüttü.

2005-2008 yılları arasında UNICEF Ulusal Erken Çocukluk Gelişimi Komitesi’nde yer aldı.

2007-2012 yılları arasında Türkiye Uyuşturucu ve Uyuşturucu Bağımlılığı İzleme Merkezi (TUBİM) bünyesinde, “Madde Bağımlılığı Ulusal Koordinasyon Kurulu”nda görev aldı.

2006’dan bugüne ve halen üyesi olduğu Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği’nde 2008-2010 yılları arasında yönetim kurulu üyesi olarak çalıştı.

2013-2014 yılları arasında Bozok Üniversitesi’nde öğretim üyesi olarak görev aldı.

2014’ten bugüne ve halen Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Ulusal ve uluslararası birçok projede görev alan Demircioğlu’nun çalışma alanları arasında aile eğitimi ve rehberliği, psikososyal önleme, koruma ve müdahale, koruyucu ve önleyici faaliyetler, çocuk koruma ve danışmanlık tedbiri uygulamaları yer almaktadır. 2004 yılından bugüne Transaksiyonel Analiz alanında ilerlemeye devam etmektedir.